Piorun
Administrator
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 20:50, 07 Gru 2008 Temat postu: Tworzenie Patchy Graficznych (Image Tool 2.04) |
|
|
Poniewaz sporo osob prosi o przerobienie patchy graficznych oraz chcialo by sie w to pobawic napisalem tutorial.
Na poczatek kilka waznych informacji:
- UNUSED - jest to obrazek ktory zostanie wyrzucony z tel w celu zrobienia miejsca dla twojego obrazka
- Zeby przerobic patch pod swoj soft potrzebne Ci beda ikonki w formacie PNG, czasem autor dolacza je do vkp. (w innym przypdku mozna je wyciac w photo shopie z podgladu) oraz plik main softa pod ktory chcesz go zrobic.
- Jesli grafika ktora chcesz wstawic jest wieksza (chodzi o rozmiar w kb) niz oryginal najpierw usun jakis obrazek w projekcie a dopiero potem ustaw swoj.
- Tworzac patch ktory chcesz udostepnic staraj sie nie stosowac w nim jako unused obrazkow ktore mogly byc juz uzyte czyli np tlo odtwarzacza (wtedy ktos kto juz ma patch na playera nie bedzie mogl wgrac naszego), ikonki wiadomosci, raportu. Najlepiej nadaja sie do tego obrazki ktore znajduja sie pod koniec listy w ImageToolu (IM, ICQ AOL itd) oraz te ktorych nie widzisz podczas korzystania z tel nacodzien.
- Gdy podczas generowania patcha pojawi sie komunikat:
[img]http://www.vpx.pl/up/20080812/schowek02.png
[/img]
To znaczy ze niezrobiles wystarczajaco duzo miejsca w mainie zeby umiescic Twoj obrazek. Usuwaj kolejne obrazki az do skutku. Najlepiej jest uzyc jako unused czegos co ma zblizona wielkosc do naszego obrazka lub kilku mniejszych ktorych suma rozmiarow jest zblizona.
- Kiedy wrzucasz patch do tel i wyskoczy Ci missmatch sprobuj stworzyc patch uzywajac innych unused
- Staraj sie optymalizowaz patche czyli podmieniajac ikone wyciszenia nie wyrzucaj obrazkow ktore maja np 10kb poniewaz moga zostac lepiej wykorzystane a dodatkowo zmniejszy sie ryzyko missmatcha. Najlepiej otworzyc gotowy vkp w notatniku i zobaczyc czy pod koniec duzo linijek konczy sie zerami:
Cytat: | 019A8EC4: 22CF056A7AF223DEC30BFF2156D01B13 00000000000000000000000000000000
019A8ED4: B9F690F30CB96FA0730A8DDFC0FDA6F3 00000000000000000000000000000000
019A8EE4: 98827B83EFAEF1DCA54431BE 000000000000000000000000
019A8EF1: 73883887DE8FD07B823C5BB8165FE3FC 00000000000000000000000000000000
019A8F01: 033ED2 000000 |
jesli tak mozesz poszukac mniejszego obrazka do podmiany.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wyglada glowny ekran Image Tool 2.04
Kolejne elementy to:
1. Otworz Maina (zarowno plik MBN jak i RAW)
2. Zapisz obrazek na dysku
3. Usun zaznaczony obrazek (skrot to delete)
4. Zamien zaznaczony obrazek
5. Wygeneruj patch vkp
6. Przywroc RAW - cofa wszystkie zmiany w otwartym mainie
7. Wczytaj projekt
8. Zapisz projekt.
9. Podmieniony obrazek (obok widac jego adres w hex)
10. Usuniety obrazek
11. Oryginalny obraz
12. Nasz obrazek ktory zastapi oryginal
13. Przywroc obrazek (czysci podmiane oraz przywraca plik jesli zostal usuniety w projekcie)
14. Filtrowanie
Tworzenie patchy opisze na przykladzie podmiany ikonek slownika
1. Otworz plik main (w tym przypadku K800 R8BF003)
2. Po wczytaniu obrazkow scrooluj w dol az zobaczysz ikonki slownika. Kliknij na obrazku o adresie EB90 i z menu wybierz opcje nr 4 i wskaz obrazek ktory ma podmienic oryginal:
3. Jesli pojawi sie komunkiat o braku miejsca poszukaj obrazka ktory mozesz usunac (np chinskie znaczki, emotki im, yahoo), powroc do punktu 2.
4. Odnajdz reszte obrazkow (T9, A, Aa, a) i je podmien.
5. Gdy juz wszystko gotowe kliknij ikonke dyskietki (5). Jesli wyskoczy komunikat o ktorym wspominalem w poradach usuwaj kolejne obrazki.
Jesli wszystko poszlo dobrze wlasnie wygenerowales patch oraz podglad. Teraz nie pozostaje nic innego jak pochwalic sie nim przed swiatem
Tak wyglda podglad projektu (w filtrowaniu odznaczone niezmienione grafiki
A tak podglad gotowego patcha:
Zycze powodzenia i licze ze dzieki temu tekstowi przybedzie nam nowych tworcow patchy (oraz ubedzie pytan )
Post został pochwalony 0 razy
|
|